Kasza jaglana – naprawdę taka wspaniała?

Kolejna moda?

Od jakiegoś czasu, cyklicznie pojawiają się mody żywieniowe. A to wszystko tylko i wyłącznie bez glutenu, a to diety nisko lub wysoko białkowe, super foods, gotowanie na parze, wszystko na surowo albo w formie koktajli. Kasza jaglana została ogłoszona niemal objawieniem. Pojawia się jako składnik zarówno potraw na słodko, jak i na słono. Zachwycają się nią różne blogerki, osoby promujące zdrowy styl życia i te, które są po prostu podatne na aktualne trendy. Czy faktycznie warto włączyć ją do naszej diety i dać się wciągnąć w jaglany szał?

Co takiego w tej kaszy jest?

Kasza jaglana, produkowana jest z łuskanego ziarna prosa. Jak na kaszę, zawiera zaskakująco dużo białka. Znajdziemy w niej witaminy z grupy B, magnez i krzemionkę. Oprócz zapewnienia korzyści zdrowotnych, taki zestaw pozytywnie wpłynie na naszą skórę, włosy i paznokcie. Pierwsza nabierze blasku, a drugie i trzecie staną się zauważalnie mocniejsze, przez co nie będą wypadać i łamać się. Dodatkowo jagła zawiera żelazo, potas, miedź i fosfor. Jest bezglutenowa, więc osoby uczulone bez problemu mogą używać ją w diecie jako źródło zdrowych węglowodanów. Ma działanie odkwaszające, będzie więc idealnym sposobem na domowy detoks. Pomoże pozbyć się toksyn z organizmu, przywracając lepsze samopoczucie, neutralizując szkodliwe działanie alkoholu, słodyczy i kawy.

Co można z niej zrobić i jak ją przygotować?

Kasza jaglana może być podawana zarówno na słodko jak i bardziej wytrawnie. Wszystko zależy od preferencji twoich i twojej rodziny. Zanim przystąpisz do gotowania i przyrządzania różnych potraw, należy odpowiednio przygotować jagłę, dzięki czemu pozbędziemy się delikatnie wyczuwalnej goryczki. Ważne – kasza jaglana jest kaszą tłustą, co oznacza, że niewłaściwie przechowywana może po prostu zjełczeć. Wówczas stanie się gorzka i niesmaczna. Takiej kaszy nie jemy, ponieważ może nam bardziej zaszkodzić niż pomóc. Przed użyciem jej do przygotowania konkretnego dania, należy ją przepłukać zimną, a następnie bardzo ciepłą, najlepiej wrzącą wodą. Gotujemy w proporcjach dwie i pół szklanki wody, na szklankę jagły. Jeżeli później planujemy używać jej do czegoś, co będzie wymagało obróbki termicznej, na przykład ciasteczek lub kotletów, używamy przelicznika dwa do jednego. Wtedy kasza pozostanie lekko twarda, a jedzenie przygotowane z jej dodatkiem nie będzie się rozpadać. Możesz też dodać ją do zupy, ale tutaj należy uważać z ilością, ponieważ kasza dość mocno gęstnieje. Daj się skusić na jagłę. Sałatki, kotlety, puddingi, koktajle. Naprawdę jest w czym wybierać. Nie musisz jeść jej codzienne. Dwa-trzy razy w tygodniu w zupełności wystarczą, żebyś zauważyła pozytywne zmiany, wynikające ze zmiany sposobu odżywiania.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *