Jakie właściwości ma l-arginina?

L-arginina jest to aminokwas, który wykazuje bardzo pozytywne działanie na cały organizm ludzki. Występuje on naturalnie w ciele człowieka, jednak często też, suplementowany jest on dodatkowo w formie tabletek lub proszku. L-arginina między innymi, reguluje pracę serca. Może ona skutecznie zmniejszać epizody arytmii serca oraz regulować prawidłowy rytm jego skurczów. Aminokwas ten, dodatkowo poprawia funkcje śródbłonka naczyń krwionośnych. Warto wiedzieć, iż cofa on nawet zmiany miażdżycowe. Wpływa również na budowę masy mięśniowej, poprawia zdolności regeneracyjne oraz wspomaga dotlenianie mięśni, z tego właśnie względu l-arginina jest suplementowana przez wiele osób uprawiających sport. W organizmie człowieka jest niezbędna do odpowiedniego funkcjonowania wątroby. Bierze ona udział w syntezie oraz uwalnianiu hormonu wzrostu. L-arginina wpływa na uwalnianie tlenku azotu, z tego względu rozszerza ona tętnicze naczynia krwionośne. Dodatkowo L-arginina wpływa na zwiększenie wydolności psychofizycznej oraz znacząco wzmacnia odporność. L-arginina wpływa pozytywnie na florę bakteryjną. Aminokwas ten, wykazuje ochronny wpływ na zachowanie ciągłości bariery jelitowej, której ryzyko przesiąkliwości zwiększa się między innymi podczas intensywnego wysiłku fizycznego. Dodatkowo, l-arginina poprawia insulinoodporność u chorych pacjentów na cukrzycę typu II. Aminokwas ten, reguluje również metabolizm oraz ułatwia utrzymanie szczupłej sylwetki. L-arginina jest to kwas 2-amino 5-guanidynowalerianowy.

Źródła l-argininy

L-arginina występuje w wielu produktach spożywczych. Żywność tą, warto włączyć do codziennego jadłospisu, aby uzupełniać ten ważny aminokwas. Źródła l-argininy są następujące:

Suplementacja l-argininy

Aminokwas jakim jest l-arginina charakteryzuje się szeregiem pozytywnych właściwości, z tego względu jest on bardzo chętnie suplementowany, zwłaszcza przez osoby, które czynnie uprawiają sport. L-arginina występuje na rynku w różnych formach i rodzajach. Można spotkać ją jako czysty, wyizolowany aminokwas. Inną formą tego aminokwasu są syntetyczne związki, na przykład: AAKG, czyli arginina z kwasem glutarowym, jabłczan lub chlorowodorek. Występuje ona również w postaci tabletek albo proszku. Z pewnością najlepszym rozwiązaniem, jeśli chodzi o przyjmowanie l-argininy w postaci suplementu, jest jej najczystsza forma. Jest ona nieco droższa od syntetycznej l-argininy, jednak warto zainwestować w jakość.

Zobacz więcej:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *