Ile kosztuje pozycjonowanie strony dietetyka?

Usługi poradni dietetycznej są tematem modnym i coraz popularniejszym. Bezsprzecznie, coraz więcej osób jest zainteresowanych zarówno zdrowym stylem życia, aktywnością fizyczną, jak i zdrowym odżywianiem się. A ponieważ wiele osób chciałoby schudnąć, ale ma z tym problem- stąd też duże zainteresowanie usługami specjalisty dietetyka. Z pewnością warto więc taki rodzaj usług reklamować, aby jednocześnie wyjść naprzeciw wszystkim tym, którzy chcą poprawić coś w swojej diecie, zmienić swoje nawyki żywieniowe albo też schudnąć na wiosnę. Pozycjonowanie stron jest właśnie taką usługą, dzięki której strona internetowa niejednego specjalisty od żywienia może stać się naprawdę popularna. Jednak, w jaki sposób tego dokonać i od czego zacząć, aby faktycznie nasza strona wyświetlała się wysoko na liście wyników wyszukiwania na interesujące nas frazy? Ile kosztuje pozycjonowanie strony dietetyka? Pozycjonować samemu czy skorzystać z usług doświadczonej agencji seo?

Pierwszym krokiem jest obranie pewnej strategii reklamowej

Oczywiste jest to, że głównym profilem działalności każdego dietetyka są wizyty w jego stacjonarnym gabinecie. Jeśli więc koncentrujemy się głównie na przyjmowaniu takich osób i na świadczeniu usług stacjonarnie- najlepszym pomysłem jest kampania lokalna, zorientowana na przykład na jakieś konkretne miasto. Jednakże, niektórzy dietetycy działają również w sieci oferując konsultacje, porady czy też układanie jadłospisów za pośrednictwem internetu. Oferując również i takie usługi i chcąc promować stronę także pod tym kątem koniecznie trzeba wdrożyć także kampanię ogólnopolską. Wiele więc zależy od tego, jaki profil działalności prowadzimy i na sprzedaży jakiej usługi zależy nam najmocniej. Zadając sobie pytanie o to, ile kosztuje pozycjonowanie strony dietetyka, trzeba więc między innymi ustalić zasięg takiej kampanii oraz jej ramy. W momencie, kiedy zgłosimy się do agencji seo, na pewno specjalista od reklamy zapyta nas właśnie o to, na jakiego rodzaju reklamie nam zależy i jakie frazy wstępnie nas najmocniej interesują. Oferta przygotowana przez agencję powinna zawierać propozycje fraz, które posiadają dużą, miesięczną liczbę wyszukiwań przez użytkowników. Frazy te mogą mieć jednak charakter ogólny, ale mogą też zawierać w sobie nazwę miasta. Koszt pozycjonowania lokalnego niejednokrotnie może być niższy niż tego, które przeprowadza się na cały kraj.

Od czego zależy cena usługi pozycjonowania? 

Bardzo często jest tak, że nawet bardzo estetyczne i funkcjonalne strony internetowe nie generują żadnego ruchu realnych użytkowników. Dzieje się tak dlatego, że nie są one w żaden sposób reklamowane. Dlatego też pozycjonowanie stron jest usługą, którą warto się zainteresować, bo w praktyce faktycznie napędza ona sprzedaż. Nie ma jednak jednej, stałej ceny tej usługi, bo zawsze jest ona uzależniona od kilku czynników, chociażby takich jak:

  • To, na jakie frazy kluczowe się zdecydujemy. Zazwyczaj w zaproponowanej ofercie znajdziemy tańsze i droższe propozycje fraz. Cena takiej frazy rośnie zazwyczaj wraz ze wzrostem miesięcznej liczby wyszukiwań oraz wraz ze wzrostem konkurencji. Jest jednak wiele fraz, które nie są sensowne i pomimo tego, że będą tanie- nie będą dla nas dobrym rozwiązaniem.
  • To, w jakim modelu będziemy się rozliczać za świadczoną usługę. Inne ceny proponują agencje w momencie rozliczania się za efekt, a inne przy płatnościach abonamentowych. Oba modele są spotykane równie często, ale z punktu widzenia klienta to model rozliczania się za efekty jest bezpieczniejszy i korzystniejszy.
  • To, na ile fraz się zdecydujemy. Pozycjonowanie jednej frazy zazwyczaj jest dla agencji nieopłacalne, a przy wielu frazach zawsze możemy targować się o jakiś rabat.
  • To, czy potrzebne będą jakieś dodatkowe usługi, na przykład związane z optymalizacją strony albo też zawartego na niej contentu.

Gdzie można pozycjonować stronę dietetyka? 

Przy pozycjonowaniu stron konieczne jest obranie pewnej strategii działania, którą określa się mianem link building. W przypadku strony internetowej dietetyka można pokusić się o linkowanie na różnego rodzaju stronach i blogach o tematyce medycznej, a więc związanej z troską o zdrowie, ale też można działać na stronach związanych z aktywnością fizyczną, stylem życia, odżywiania się, a nawet w środowiskach wegetarian. Dietetyka zahacza o tak wiele różnych tematów, że spokojnie można być kreatywnym jeśli chodzi o dobór blogów czy też for internetowych do linkowania. Dobrym pomysłem będzie też dodanie strony do katalogów tematycznych, a także do serwisów, które agregują adresy różnych klinik i przychodni. W poczytnych portalach o dużym zasięgu można też wykupywać artykuły sponsorowane wraz z możliwością dodania aktywnego odnośnika do strony. Zawsze jednak pozycjonowanie wymaga wiele pracy, a także wiedzy o tym, co robić, aby pozycjonować bezpiecznie, ale i skutecznie. Zawsze trzeba też mieć na uwadze fakt, że czas oczekiwania na efekty prowadzonych działań to około 3-4 miesiące. Trzeba więc też uzbroić się w cierpliwość i zaakceptować fakt, że to, co robimy dzisiaj najprawdopodobniej nie da rezultatów już w dniu następnym.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *